close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להתכונן לדיון בבית משפט?

מערכת שורשא סיוון, תשעט04/06/2019

אם אתם מתכוננים לדיון בבית המשפט, חשוב שתדעו כי הכנה מוקדמת כדאית ומומלצת מאד! וזאת כדי שתוכלו לצאת מהדיון עם תוצאות טובות יותר ממה שציפתם

תגיות:
כיום רבים מגיעים לבית המשפט בשל מגוון סיבות, בין אם מדובר בדיונים הקשורים אל חובות וגבייה, לבין אם מדובר בדיונים שעוסקים בנושאים פליליים, או כאלה שקשורים לנכסים, ארגונים, חברות ונושאים חברתיים.

אז כיצד מתכוננים?
בראשית חשוב לדעת כי סיוע וייעוץ של עורך דין פלילי, נדרש בעיקר במידה ואתם מואשמים בפשע או עבירה. במקרים כאלה חשוב כי החומר הראייתי והפורנזי יהיה מוכן, וכי עורך הדין יכיר את התיק והאישום שלכם לאורכו ולרוחבו. עוד יש לתאם עם עורך הדין את הטענות שלכם ואת מערך ההגנה, ובכך
להגיע מוכנים אל בית המשפט.

התאמת ההכנות והראיות לדיון
חשוב לדעת כי לא כל דיון דומה לשני, בעוד שאם מדובר בעבירות קטנות, כמו: שימוע בעת סכסוכי שכנים, או ערעור על דוח משטרה או עירייה - מן הסתם ההכנה תהיה יותר קלה, אך לא פחות חשובה.

בכך אם במידה ואתם צריכים להגיע לדיון בתביעות קטנות: תוכלו להגיע ללא ייצוג של עורך דין - מה שיכול לחסוך לכם כסף, וזאת משום שייצוג וליווי של פרקליט עולה הון לא קטן. עם זאת, רצוי להכין מראש את כלל הראיות הדרושות, כדי שתוכלו להגן על עצמכם או לתבוע אדם שחייב כלם כסף או הסב לכם נזק.

ראיות כמו חוזה שנחתם, שיחות מוקלטות בהן אתם חלק מהשיחה, הוכחות כי נתתם שירות, או קיבלתם שירות לא תקין - יעזרו לכם להוכיח את הטענות שלכם.

הגיעו עם מלווה
מעמד בו אתם מעידים בבית המשפט או מעלים טענות, יכול להיות מלחיץ במיוחד, וזאת בין אם אתם עומדים לדין בגין עבירת תנועה, לבין אם אתם מואשמים בעבירות כגון: סמים, רכוש, אלימות ועבירות חמורות יותר. לכן חשוב להגיע עם אדם עליו אתם סומכים שילווה אתכם בבית המשפט. בכך, ברגעים של חרדה או פחד - תוכלו לקבל תמיכה מתאימה.

אמרו תמיד את האמת
אין זה משנה במה הואשמתם או את מי אתם תובעים, חשוב תמיד לומר את האמת. מי שישקר או יסלף עובדות - לא יוכל לברוח מחשיפה, בעוד שסנגורים או קטגורים, יודעים כיצד להגיע לחקר האמת. נוסף לכך, מתן עדות שקר בבית המשפט - עלולה להוליד תוצאות חמורות שדינן מאסר. בכך יש להיות אמיתיים ולדבוק בגרסה שלכם.
לסיכום, מערכות החוק והסדר במדינת ישראל נחשבות טובות, והן כאלה שבדרך כלל אינן מושפעות מגורמים חיצוניים או פוליטיים - לכן חשוב לסמוך על מערכות הצדק, ותמיד, אבל תמיד! לומר את האמת.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה